halleluyeah

Başlangıç » gündem » Gezi Parkı Abdala Malum Olurmuş

Gezi Parkı Abdala Malum Olurmuş

14 Mayıs tarihinde niyetibozukhttpnesnesi ile yaptığımız bir sohbet;

NBHN küçük burjuva kadar ilerici, vizyon sahibi bir yaratık yok lan. utanmasa dünyayı kurtaracak.

RA dostum küçük burjuva demişsin, birazdan ben geleceğim 😦

NBHN  bak bu konu önemli ha. sosyalist devrimi küçük burjuvanın yapacağına inanan solcu gruplar varmış bir ara.

RA abi kusura bakma da en doğrusuymuş hatta aydınlandım, işçi dediğin kavramın o kadar ağır bir entelektüel yükü sırtlamasına imkan yok.

NBHN  işçi diktatörlüğü=cahil kitlenin yönetimi ele geçirmesi.

RA abi proleter devriminin, komünizme evrilmesi emek fetişistinin ıslak rüyası lan.

RA  işçi hangi sıfatıyla dünya barışının temellerini atacak allah aşkına. olsa olsa kendini yüz yıllarca siken big brother’ları falakaya yatırır o kadar. sonrasını KÜÇÜK BURJUVANIN SIRTLAMASI lazım.

NBHN OYUNCU DEĞİŞİKLİĞİ.

NBHN  toplumun ilerlemesi de tamamen küçük burjuvanın karakterine bağlı. işçi=mülkten umudu kesmiş/kesmek üzere, küçük burjuva=daha fazlasından ümitli, bunun için de toplumu ileri götürme kapasitesi çok yüksek.

RA aynen, liberal kafanın teknoloji ve insan sosyal hayatının evrimindeki (pozitif ya da negatif) etkisini bugün en azılı sosyalist bile yadırgamaz. baktığın zaman bu evrimin sebebi, kapitale asıl sahip gruplar değil ki, onlar aksine durumu korumak üzerine muhafazakarlaşabilirler bile. 

toplumdaki sosyal, ekonomik herhangi bir değişmenin sorumlusu her zaman küçük burjuva olur. eğer birazcık okuma, hayata etki etme kültürü varsa da, elit olur. elit dediğimiz şey parası çok olandan çıkmaz aga, bugün 15 yıl evinden çıkmayan hastalık hastası marcel proust’u elit saymayan adamı, ben saymam.

o sebepten bir değişim istiyorsan, küçük burjuvayı kafalayacaksın aga.

NBHN akademisyen ancak ve ancak küçük burjuvadan çıkar diyorum ona ne diyorsun?
işçi sınıfı=ekseriyeti cahil dedik, burjuva=muhafazakarlaşma eğiliminde dedik. ancak küçük burjuvanın ilerici ve yaratıcı tavrı bir akademisyeni ortaya çıkarabilir diyemez miyiz?

RA üretkar olduğunuz kadar başarılı tespitler yapıyorsunuz NBHN bey efendi. oğlum harbi lan, nerede akademisyen, orada 120 ay krediyle my world’den 2+1 alan adam 😦

NBHN böyle konularda çok çabuk uzlaşıyoruz ya kötü oluyor. burada böyle uzun bir tartışma dönseydi bir yazı malzemesi çıkarırdım.

RA lan insanlık tarihi ve siyasi teoriler 101 var şurada hala yazı malzemesi diyorsun. ansiklopedi yazılır şuradan 😦

Zaten şu konuşmaya yazık olacak diye üzülüyordum biraz, havada kalmıştı, yazı bana kısmet oldu, güzel de oldu. Aslında sosyalist değiliz[1] , ya da Gezi Parkı eylemlerinin ciddi bir devrime, sosyalist anlamda,  dönüşeceğini de en azından ben düşünmüyorum. Kesinlikle bir şeyler tutturmuşuz, fakat sol hareket bilinci hiç bulunmayan bir işçi geleneğine sahip olan ülkede olduğumuz için şanslı da sayılırız.

Tabii böyle bir şey tutturmuş olmamız için, oradaki insanlara küçük burjuva kimliği atfetmeyi gerektiriyor ki, durum tam olarak öyle değil aslında. Bu çıkarıma biraz şöyle vardım açıkcası, modern işçi sınıfını dahil etmezsek, mavi yakalıların çok etken olduğu bir hareket olmadı Gezi Parkı olayları, aynı zamanda kapitalist çarkın tepesinde olanların da bu eylemle ilgili sorunlar yaşadığını gördük, çeşitli markaların Taksim’de yaşadığı olaylarla. Burada, aydınlanmacı bir tepki olduğunu da varsaydığımızda, kendilerini küçük burjuva olarak adlandırmama tepki göstermezler herhalde.

Konuşmada küçük burjuvaya, akademisyenlik kurumunun altyapı takımı muamelesi yapmıştık. Eğer üniversite kurumunun tamamından, öğrenci ağırlıklı olduğunu kabul etmek lazım, genel bir tepkinin hem Gezi Parkı’nda hem de televizyonlarda yaşandığını görürsek, bu açıdan da küçük burjuva benzetmesinde yanılsak bile, akademisyenlik ve üniversitelerden yakaladığımız bir nokta var. Katılım anlamında öğrenci ağırlıklı olsa da, çeşitli üniversitelerin finalleri iptal ederek, mazeretsiz tekrar girme hakkı tanıyarak, Gezi Parkı’na servis kaldırarak, ve toplu halde bildiriler yayınlayarak bu desteği sağladıklarına da şahit olduk.

Olaylara yönelik, siyaset pratiğine değil de teorisine ait bir şeyleri yazmayı çok istiyordum, 15 gün önceki sohbetimiz sayesinde kısa da olsa böyle bir şey karaladık, çok da iyi, çok da güzel oldu değil mi sevgili Şansal?

—-

Dipnot:

[1] niyetibozukhttpnesnesi’nin konuyla alakalı “LİBERALİM, ama böyle insanların (komünist olsun, anarşist olsun ne olursa olsun) kuracağı bir dünyada yaşamayı ÇOK isterim.” sözü var. Ben de siyasi görüşlerimi oluştururken Türkiye gibi ülkelerin demokrasi bilincinin gelişmesinde sosyalistlerin, liberallerden daha etkili olduklarını düşünüyordum, hala da düşünüyorum. Uzaktan sempati besliyoruz aslında.[↩]


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: