halleluyeah

Başlangıç » din » İslam ve Toplum -I-

İslam ve Toplum -I-

WOMAN CANEDİslam diğer bütün dinler gibi toplumsal yaşamı düzenlemeyi amaçlamış bir dindir. Bütün dinlerde olduğu gibi, bireysel değil toplumsal olarak yaşanır. Biz yani Türkiye, reform, aydınlanma gibi dönemleri yaşamadığımızdan, İslamın laiklik ya da sekülarizm ile uyumlu olduğunu düşünüp duruyoruz. Oysa durum bunun tam tersidir.(Not: Bu yazı okunduktan sonra agnostik.org’daki şu yazı da okunursa gölgede kalmış noktalar daha net görülür.)

Kişinin İslam üzere olabilmesi için öncelikle imanın şartlarını kabul etmiş olması gerekir. Bu şartlar –sünni görüşü esas alıyoruz- 6 tanedir: Allah’a, Kitaplara, Peygamberlere, Meleklere, Kadere ve Ahirete iman etmek. Diğer bütün iman nesneleri kitaptan çıktığından, kitaba iman esastır. Kitaba iman etmeyen, peygamberlere de meleklere de ahirete de tam manasıyla vakıf olamaz. Dolayısıyla bu yazının da konusu Kitap ve onun getirdikleri olacaktır.

Şeriat, sözcük anlamıyla “yol, mezhep, kurallar bütünü” gibi anlamlar taşır. Burada kastedilen elbette ki İslam kurallarıdır (burada şeriatta olmayan uygulamaları da içselleştiren toplumları bir kenara bırakalım, Peygamber de halifeler de şeriatın yani kuranın kurallarıyla yönetmişlerdir.). İslam kuralları ise kaynağını kitaptan, yani Kuranı Kerim’den alır. Bir üstteki paragrafta da açıkladığım gibi, kitaplara yani Kuranı Kerim’e iman, imanın esaslarından biri, hatta en önemlisidir. Bütün kurallar ve düzenlemeler Kuranı Kerim üzerinden yorumlanır. Bir kural, peygamber sünneti olduğu söylense dahi, Kuranı Kerime apaçık bir şekilde uymuyor ise hükümsüzdür, haram bir yoldur.

Gelin bu bilgileri tek tek birleştirelim. 1) Kitaplara iman, imanın şartlarındandır. 2) Kuranı Kerimin kesin doğruluğuna ve kural koyucu olduğuna inanmadan müslüman olunamaz zira İslam tek bir ayetini dahi inkar edenin dinden çıkacağını açık bir şekilde belirtmiştir. 3) Şeriat, islami literatürdeki manasıyla, Kuranı Kerim’in toplum ve birey düzeniyle alakalı koyduğu kurallar bütünüdür. 4) Yani şeriat, kaynağını Kuranı Kerimden aldığından, bir müslümanın şeriat kurallarına uymaması basit bir günah iken, onlara inanmaması ya da yanlış olduklarını ilan etmesi iman esaslarına aykırıdır. Dolayısıyla, Kuranı Kerim’in koyduğu kurallara itiraz etmek kişiyi İslam’dan çıkarır, mürted sınıfına sokar.

john-locke_21863[1]

John Locke

Laiklik, toplum kuralları rasyonalitenin gereklerine göre düzenlemek iken, İslam bu kuralları tam 1400 sene önce bir daha değişmesini yasaklayarak günümüz toplumunun düşünce yapısının tam tersi yönde belirlemiştir. Aşağıda vereceğim örneklerle de görülecektir ki, Laiklik ya da Sekülerlik ya da Din ve Devletin birbirinden ayrılması işlemi, bu işleme destek vermek kişiyi İslamdan çıkarır, mürted yapar.

1) Nisa suresi 34. ayet, Kadınlarınızı itaat etmezlerse dövebilirsiniz:

“Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah, insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah’ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da “gayb”ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah, çok yücedir, çok büyüktür.”

Diyanet Meali Nisa suresi

Bu ayete göre, evlilik yükümlülüklerini reddederek baş kaldıran kadınlara öğüt verip, onları yataklarında yalnız bıraktıktan sonra eğer hala düzelmemişlerse dövmek FARZDIR. Bu bir ehliyet değil, bir öğüt de değil bir emirdir. Zira kadın evlilik yükümlülüklerini reddettiğinden günah işlemiştir ve yola getirilmesi gerekmektedir. Onu yola getirmesi gereken kişi ise görüldüğü gibi kocasıdır.

Laikliği destekleyen bir insanın dini sebeplerle karısını dövmesini beklemememiz normalken, Laiklik ile müslümanlığın bir arada olabileceğini söylemek yukarıdaki ayetin de gösterdiği gibi aptallıktan başka bir şey değil.

2) 1 erkek 2 kadın değerindedir.

Erkeklerinizden iki kişiyi şahit tutun. İki erkek yoksa, kabul edeceğiniz şahitlerden bir erkek ile iki kadın da olabilir.

Diyanet Meali Bakara suresi

Görüldüğü gibi islam yine bir toplumsal alana müdahale ederek şahitlik müessesesi hakkında dahi yargı bildiriyor. Ayetin modern müslümanları ne kadar rahatsız edeceği ayrı bir konu, fakat kadın erkek eşitliği gibi bir kurumu kabul etmenin – en azından şahitlik alanında – İslama aykırı olduğu rahatça görülüyor.

3) Mürtedlik Durumu ve “İslam Hoşgörü Dinidir” yalanı


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: